Veelgestelde vragen over Google Workspace

Bent u al klant van Google Workspace? Ga naar onze ondersteuningspagina.

Filteren op categorie
    • Meer weergeven
    • Minder weergeven

Overzicht

  • Wat is het verschil tussen Google Workspace en de kosteloze Google-apps?

    Bij Google Workspace krijgt u verschillende extra zakelijke services die niet zijn inbegrepen in de kosteloze Google-apps voor consumenten. U krijgt onder andere het volgende: een aangepast zakelijk e-mailadres (@uwbedrijf), 2 keer zo veel cloudopslag voor Gmail en Drive, 24/7 support via telefoon en e-mail, gegarandeerd 99,9% uptime voor zakelijke e-mail, interoperabiliteit met Microsoft Outlook, extra beveiligingsopties (zoals verificatie in 2 stappen en SSO) en beheerfuncties voor gebruikersaccounts.

  • Zijn de apps van Google Workspace afzonderlijk verkrijgbaar?

    Nee. Als u zich aanmeldt voor Google Workspace, krijgt u toegang tot een set geïntegreerde apps die naadloos samenwerken. U kunt bijvoorbeeld een bericht krijgen in Gmail en dit meteen omzetten in een Agenda-afspraak. Als u een reactie plaatst in Documenten, Spreadsheets of Presentaties, krijgen bijdragers automatisch een e-mailmelding. U kunt met één muisklik deelnemen aan een videovergadering in Meet vanuit uw inbox of agenda. Als u deze tools in combinatie gebruikt, is de toegevoegde waarde voor uw bedrijf het hoogst. Uiteraard kunt u ook gewoon het hele pakket aanschaffen en alleen de services gebruiken die u wilt.

  • Kan ik mijn huidige software vervangen door Google Workspace?

    Onze ervaring is dat veel van onze klanten hun bestaande productiviteitssuites niet meer nodig hebben en uitsluitend nog met Google Workspace werken om uiteenlopende bestanden te maken, waaronder tekstdocumenten, spreadsheets en presentaties. U kunt in realtime met anderen samen aan deze bestanden werken en deze in de cloud opslaan in Google Drive. De apps van Google Workspace zijn geschikt voor verschillende apparaten. In tegenstelling tot traditionele desktop-apps hoeft er geen software te worden geïnstalleerd. Google Workspace werkt bovendien met bestanden die zijn gemaakt in andere programma's, zoals Microsoft Office.

Producten

Gmail

  • Wat is het verschil tussen de versie van Gmail in Google Workspace en de gratis versie van Gmail?

    Google Workspace biedt nu verschillende abonnementen, dus er is altijd een abonnement dat bij u past. Naast Gmail voor persoonlijk gebruik (kosteloos) bevat Google Workspace ook Gmail Workspace Individual en Workspace Business-accounts tegen een lage prijs. Ook krijgt u upgrades als meer opslag, gepersonaliseerde e-mailadressen en professionele e-mailvormgeving waarmee individuele gebruikers, teams en bedrijven het overzicht kunnen houden. Kijk hier voor meer informatie.

  • Kan een gebruiker meerdere e-mailadressen hebben?

    Ja. Een gebruiker kan over meerdere e-mailadressen beschikken door gebruik te maken van e-mailaliassen, zoals support@uwbedrijf. U kunt maximaal 30 e-mailaliassen toevoegen voor elke gebruiker.

  • Kan ik mijn bestaande e-mail migreren naar Google Workspace?

    Ja. Er zijn Google Workspace-migratietools waarmee u uw oude e-mails kunt overzetten vanuit omgevingen als Microsoft®, IBM® Notes® en andere e-mailsystemen. Zie De gegevens van uw organisatie migreren naar Google Workspace voor meer informatie over de beschikbare tools voor de migratie van gegevens naar Google Workspace.

Agenda

  • Kan ik een groepsagenda maken?

    Ja. U kunt een agenda maken die voor de hele organisatie (of een deel van de gebruikers) toegankelijk is. Zo kunt u bijvoorbeeld een groepsagenda maken voor het vakantierooster van het team of voor reguliere vergaderingen.

  • Kan ik al mijn agenda's migreren en synchroniseren?

    Ja. Er zijn agendamigratieopties voor veel verschillende typen agenda's, inclusief Microsoft® en IBM®. Zie De gegevens van uw organisatie migreren naar Google Workspace voor meer informatie over de beschikbare tools voor de migratie van gegevens naar Google Workspace. Bekijk de tool Agenda-interoperabiliteit voor meer informatie over hoe u kunt instellen dat Microsoft Exchange en Google Agenda naast elkaar worden gebruikt. Zie Opties bij het migreren vanuit IBM Notes voor meer informatie over de synchronisatie van Google Agenda en IBM Notes.

  • Kan Google Agenda afspraakherinneringen sturen?

    Ja. Google Agenda geeft standaard tien minuten voor aanvang van een afspraak een pop-upherinnering weer. U kunt de herinneringstijden wijzigen in de instellingen van Agenda.

Meet

  • Kunnen externe deelnemers aan het gesprek deelnemen?

    Absoluut. U kunt zelfs met alle deelnemers dezelfde link delen, wat het eenvoudiger maakt om iedereen bij elkaar te krijgen in het gesprek.

  • Is de content van de vergadering veilig?

    Ja. Alle video- en audiostreams in Meet worden versleuteld. Gebruikers kunnen op een veilige manier deelnemen, ook vanaf een externe locatie.

  • Is er voor de inbeltoegang altijd een service van derden nodig?

    Nee. Met de Enterprise-versie van Google Workspace kunt u een inbelnummer en pincode toevoegen aan elk van uw vergaderingen, zonder extra instelstappen. Lees de documentatie over inbellen voor meer informatie.

Drive

  • Welke typen bestanden kan ik uploaden naar Drive?

    U kunt elk bestandstype uploaden naar Google Drive en bepaalde bestandstypen converteren naar een Google-webdocumentindeling voor Documenten, Spreadsheets of Presentaties.

  • Hoeveel opslagruimte krijg ik bij Drive?

    Gebruikers van de kosteloze versie van Google Drive krijgen 15 GB opslag. De opslag voor Google Workspace-klanten verschilt per versie. Bekijk de prijspagina van Google Workspace voor meer informatie.

  • Wat is het verschil tussen Drive in Google Workspace en de kosteloze versie van Drive?

    Bij de versie van Drive in Google Workspace ontvangt u twee keer zo veel opslagruimte, zeven dagen per week dag en nacht ondersteuning per telefoon of e-mail, opties voor delen en geavanceerde rapportages. U kunt voor een extra bedrag upgraden naar onbeperkte opslagruimte (accounts met minder dan vijf gebruikers ontvangen 1 TB per gebruiker). Bekijk de betalingsmodellen van Google Workspace voor meer informatie.

Documenten

  • Werkt Documenten ook offline?

    Ja. Deze functie is beschikbaar in de Chrome-browser. Als u Chrome nog niet gebruikt, raden we u aan het eens te proberen. Chrome is kosteloos en makkelijk te installeren.

  • Kan ik bestanden van Documenten extern delen?

    Ja. U kunt de instellingen van elk document wijzigen en zodoende zelf bepalen wie het document mag bewerken, bekijken en becommentariëren.

  • Kan ik mijn bestaande documenten converteren naar Documenten?

    Ja. U kunt allerlei verschillende bestandstypen converteren naar een Documenten-indeling. Het originele bestand blijft intact.

Chat

Spreadsheets

  • Welke formules ondersteunt Spreadsheets?

    Spreadsheets ondersteunt de celformules die in de meeste spreadsheetpakketten beschikbaar zijn. Deze formules kunnen worden gebruikt om functies te maken waarmee gegevens kunnen worden verwerkt en reeksen en getallen kunnen worden berekend.

  • Kan ik sneltoetsen gebruiken in Spreadsheets?

    Ja. Er zijn meerdere sneltoetsen beschikbaar voor Spreadsheets die altijd zijn ingeschakeld. Waarschijnlijk zijn ze vergelijkbaar met veel van de sneltoetsen die u vaker gebruikt.

  • Kan ik andere spreadsheets converteren naar Spreadsheets?

    Ja. U kunt allerlei verschillende bestandstypen converteren naar een Spreadsheets-indeling. Het originele bestand blijft intact.

Formulieren

  • Hebben mensen een Google Workspace -account nodig om formulieren te kunnen invullen?

    Nee. Iedereen kan in Formulieren een formulier invullen.

  • Kan ik een formulier toegankelijk maken voor alleen mijn bedrijf?

    Ja. Dankzij de instellingen voor delen kunt u in Formulieren eenvoudig zelf bepalen wie uw formulieren kan bekijken en bewerken.

  • Kan Formulieren een groot aantal reacties verwerken?

    Ja. Met Formulieren kunnen net zo veel gegevens worden verwerkt als met Spreadsheets. Met Spreadsheets kunnen op dit moment twee miljoen cellen met gegevens worden verwerkt. Dat zijn een hoop gegevens!

Presentaties

  • Wat voor soort functies biedt Google Presentaties?

    U kunt grafieken en diagrammen tekenen, objecten en vormen invoegen, tekst en afbeeldingen opmaken, animaties gebruiken en nog veel meer.

  • Kan ik andere presentaties converteren naar Presentaties?

    Ja. U kunt verschillende bestandstypen converteren naar een Google Presentaties-indeling. Het originele bestand blijft intact.

  • Hoe werkt co-editing?

    Co-editing betekent dat er meerdere mensen tegelijkertijd aan dezelfde dia kunnen werken. Met de instellingen voor delen kunt u zelf bepalen wie een dia kan weergeven en bewerken en dankzij de revisiegeschiedenis kunt u altijd eerdere versies herstellen.

Sites

  • Kunnen externe bezoekers een bedrijfswebsite bezoeken?

    Ja. Mensen buiten uw bedrijf hebben toegang tot uw site, ook zonder een Google Workspace -account. U kunt er ook voor kiezen de toegang te beperken via de instellingen voor delen.

  • Kan ik nog steeds de eerdere versie van Google Sites gebruiken?

    Als uw bedrijf een eerdere versie van Google Sites gebruikt, wordt de service niet onderbroken. U kunt uw sites gewoon blijven bewerken en delen zoals u eerder deed.

  • Kan ik een domein kopen via Google?

    Google kan u helpen een domein te kopen via een van onze domeinhostpartners. Selecteer tijdens het aanmelden de optie 'Een nieuw domein kopen'. We begeleiden u bij het proces om Google Workspace in te stellen voor uw nieuwe domein.

Apps Script

  • Wat kan ik doen met Apps Script?

    Met Apps Script kunt u Google Workspace eenvoudig automatiseren, integreren en uitbreiden. Bekijk enkele voorbeelden in de Solutions Gallery.

  • Kan ik Apps Script ook gebruiken als ik geen Google Workspace-licentie heb?

    Ja. Apps Script is beschikbaar voor iedereen met een Gmail-account.

  • Hoe kan ik aan de slag gaan met Apps Script?

    Bekijk templates in de Solutions Gallery voor inspiratie over hoe u zowel veelvoorkomende als complexe zakelijke uitdagingen kunt oplossen. U kunt ook door de documentatie browsen voor specifieke details of een codelab volgen in de Google Workspace-ontwikkelaarshub voor meer informatie.

  • Waar kan ik support krijgen?

    Apps Script heeft een grote online community op Stack Overflow en de Apps Script-community van Google waar u antwoord kunt krijgen op uw vragen.

Beheerdersconsole

  • Hoe log ik in bij de Admin Console?

    Uw Beheerdersconsole is toegankelijk via admin.google.com. Geef uw e-mailadres en wachtwoord op om in te loggen en uw console wordt weergegeven.

  • Wat zijn gebruikersaccounts?

    Gebruikersaccounts bestaan uit een naam en een wachtwoord waarmee mensen kunnen inloggen bij Google Workspace . Ook bevatten ze een e-mailadres. U kunt ook accounts maken die u als mailinglijst gebruikt en u kunt mensen alternatieve e-mailadressen geven.

  • Kan ik gegevensregio's per organisatie-eenheid (OE) wijzigen?

    Ja. U kunt de locatie van uw gegevens die onder de dekking vallen, opsplitsen per OE. Er gelden geen beperkingen voor het aantal opsplitsingen of het aantal keer dat u gegevensverplaatsing kunt aanvragen. Meer informatie

Vault

  • Wat is e-Discovery?

    e-discovery, ook wel gespeld als eDiscovery, is het proces waarbij informatie met een elektronische indeling wordt gezocht en gevonden. Dit is handig voor juridische zaken en voorkomt gegevensverlies bij personeelswisseling.

  • Wat gebeurt er met de gegevens in verwijderde accounts?

    Als u een gebruiker verwijdert, worden alle gegevens die aan het account van de desbetreffende gebruiker zijn gekoppeld, verwijderd uit Google. Google adviseert gebruikersaccounts op te schorten in plaats van te verwijderen.

  • Hoe kan ik Google Workspace inclusief Vault kopen?

    Vault is inbegrepen bij de Business- en Enterprise-versie van Google Workspace. Nadat u bent gestart met de kosteloze proefperiode voor Google Workspace, kunt u een van deze versies selecteren en kopen via de Beheerdersconsole. U kunt deze versies ook kopen door contact op te nemen met sales.

Eindpunt

  • Zijn er extra kosten verbonden aan Mobile Management?

    Mobile Management wordt meegeleverd bij Google Workspace omdat beveiliging belangrijk is en we ervoor willen zorgen dat u over de beschermingsmogelijkheden beschikt die u nodig heeft.

  • Werkt Mobile Management op Android en iOS?

    Ja en ja. Beheerders kunnen beleid afdwingen voor zowel Android als iOS, zodat uw werknemers zelf het apparaat kunnen kiezen dat ze het liefst voor hun werk gebruiken.

  • Hoe ga ik aan de slag met Mobile Management?

    Meld u aan voor een kosteloze proefperiode van Google Workspace. Als u Google Workspace al gebruikt, bekijkt u hoe u mobiel beheer aanzet via de Beheerdersconsole.

Prijzen

  • Wat zijn de verschillen tussen de versies van Google Workspace?

    Google Workspace heeft drie versies: Basic, Business en Enterprise. Basic biedt 30 GB opslagruimte per gebruiker, Business biedt onbeperkte opslag en archivering en Enterprise omvat daarnaast geavanceerde beheer- en aanpassingsmogelijkheden. U kunt de versies van Google Workspace met elkaar vergelijken voor meer informatie.

  • Is er een kosteloze proefperiode voor Google Workspace?

    Ja, nieuwe klanten kunnen de Google Workspace-service 14 dagen uitproberen. Meld u in slechts een paar minuten aan voor de kosteloze proefperiode en maak accounts voor maximaal 10 mensen in uw team. U moet uw factureringsgegevens invullen om uw account in te stellen, maar we brengen pas kosten in rekening als de kosteloze proefperiode voorbij is. U kunt altijd annuleren. We raden u aan minstens 3 taken te bedenken die u wilt uitproberen om het maximale te halen uit de proefperiode. Bijvoorbeeld samenwerken in Documenten, een videovergadering voeren in Meet of Gmail bekijken op uw mobiele apparaat.

  • Hoe kan ik Google Workspace kopen?

    U kunt zich online aanmelden voor Google Workspace of contact opnemen met ons salesteam om aan de slag te gaan. Als u zich online aanmeldt, krijgt u automatisch een kosteloze proefperiode van 14 dagen. U moet uw factureringsgegevens invullen om uw account in te stellen, maar we brengen pas kosten in rekening als de kosteloze proefperiode voorbij is. U kunt altijd annuleren. Tijdens de proefperiode kunt u maximaal 10 gebruikers toevoegen. Als u tijdens de proefperiode meer dan 10 gebruikers toevoegt, wordt de proefperiode beëindigd en wordt de betaling gestart.

  • Hoe kan ik mijn proefabonnement opzeggen als ik besluit Google Workspace niet te kopen?

    U kunt uw abonnement op elk gewenst moment opzeggen via het dashboard van de beheerdersconsole, in het gedeelte Facturering. Als u het abonnement binnen de proefperiode van 14 dagen opzegt, worden er geen kosten in rekening gebracht. Raadpleeg dit Helpcentrum-artikel voor meer informatie.

  • Hoeveel kost het om Google Workspace te installeren en de migratie naar Google Workspace uit te voeren?

    Volg onze installatiehandleiding om Google Workspace kosteloos te installeren en uw informatie te migreren. Ons ondersteuningsteam staat indien nodig tot uw beschikking. Als u de installatie en migratie wilt laten uitvoeren door een expert, neemt u contact op met een Google-partner voor meer informatie over dergelijke services en de kosten daarvan.

  • Welke vormen van betaling worden door Google geaccepteerd?

    U kunt voor uw Google Workspace-abonnement betalen met een internationale creditcard. Google accepteert betalingen met Visa, Mastercard en American Express. In sommige landen kunt u ook betalen door geld te laten afschrijven van een bankrekening (dit wordt ook wel automatische incasso genoemd).

  • Kan ik een heel jaar vooruit betalen voor Google Workspace in plaats van per maand?

    Jaarmodellen worden alleen in bepaalde landen aangeboden. Bezoek onze tarievenpagina om te bekijken of in uw land jaarmodellen worden aangeboden.

  • Wat wordt in het kader van de tarieven onder een gebruiker verstaan?

    Een gebruiker wordt gedefinieerd als één persoonlijk e-mailadres (naam@uwbedrijf). Een gebruiker kan meerdere e-mailadressen hebben door e-mailaliassen te maken. E-mailaliassen voor groepen (zoals support@uwbedrijf) tellen niet mee als gebruikers. U kunt maximaal 30 e-mailaliassen toevoegen voor elke gebruiker.

  • Als ik een e-mailalias voor een groep wil maken, telt die alias dan als een gebruiker waarvoor ik moet betalen? Hoeveel aliassen kan elke gebruiker hebben?

    Elke gebruiker kan meerdere e-mailadressen hebben door e-mailaliassen te maken. U kunt maximaal 30 e-mailaliassen per gebruiker toevoegen.

  • Is een domein inbegrepen in Google Workspace?

    Nee, de kosten van een domein staan los van Google Workspace. Tijdens de aanmelding specificeert u het domein dat u wilt gebruiken voor uw zakelijke e-mail. Als u nog niet de eigenaar van het domein bent, kunt u het tegen een extra vergoeding kopen bij Google.

  • Accepteert Google verschillende valuta's?

    Ja. Tijdens het instellen van uw factureringsgegevens kiest u een land waarin u zakendoet en de valuta waarin u wilt betalen. Het land dat u kiest, bepaalt welke betaalmethoden u kunt gebruiken. Kies uw land en valuta zorgvuldig: u kunt deze later niet meer wijzigen.

Beveiliging

  • Hoe houdt Google mijn informatie veilig en hoe wordt ongeautoriseerde toegang tot mijn gegevens voorkomen?

    Tijdens de hele ontwikkeling van Google Workspace hebben we rekening gehouden met de unieke beveiligingsrisico's van cloudsystemen. Bedrijven, scholen en overheidsinstellingen in de hele wereld maken gebruik van de standaard die Google stelt op het gebied van prestaties en betrouwbaarheid.
    De technologie, schaal en flexibiliteit van onze infrastructuur bieden onze klanten unieke beveiligingsvoordelen. Ons enorme netwerk van datacenters is gebouwd met speciale servers waarop ons eigen besturingssysteem wordt uitgevoerd, voor goede prestaties en de beste beveiliging. Aangezien Google de gehele hardwarestack zelf beheert, kunnen we snel reageren op bedreigingen als deze zich voordoen.
    Google heeft een speciaal team van beveiligingsprofessionals in dienst om uw gegevens te beschermen, waaronder enkele van de meest vooraanstaande deskundigen ter wereld op het gebied van computerveiligheid. Net als alle andere teams bij Google is dit team constant bezig met innovatie en het doorlopend verbeteren van de beveiliging voor de miljarden particuliere en zakelijke gebruikers van Google.
    Google heeft een uitstekende reputatie op het gebied van de bescherming van gebruikersgegevens. We beschermen deze gegevens tegen externe en interne dreigingen. Daarnaast leggen we onze medewerkers strenge beperkingen op wat betreft toegang tot gebruikersgegevens. De kleine groep medewerkers die toegang heeft, is onderworpen aan uitgebreide verificatiemaatregelen, gedetailleerde logboekregistratie en monitoring van werkzaamheden. Door analyse van de logboeken wordt vastgesteld of onbevoegde toegang heeft plaatsgevonden.
    Dankzij deze unieke combinatie van mensen, technologie en flexibiliteit kunt u erop vertrouwen dat uw gegevens bij Google veilig zijn. Bekijk de whitepaper over de beveiliging van Google Workspace voor meer informatie.

  • Voldoet Google Workspace aan mijn nalevingsvereisten?

    Google heeft Google Workspace ontwikkeld volgens zeer strenge privacy- en veiligheidsnormen op basis van erkende praktijken uit de branche. Dit zorgt ervoor dat onze klanten de relevante wet- en regelgeving correct kunnen naleven. Google is strenge contractuele verplichtingen aangegaan op het gebied van gegevenseigendom, gegevensgebruik, beveiliging, transparantie en aansprakelijkheid.
    Google wordt regelmatig aan diverse audits onderworpen door onafhankelijke instellingen. Deze onafhankelijke auditors onderzoeken de beheermogelijkheden die aanwezig zijn in onze datacenters, infrastructuur en processen. Voorbeelden van deze audits en normen zijn onder meer:
    SOC1™, (SSAE-16/ISAE-3402), SOC2™, SOC3™, ISO27001, ISO 27018:2014 en FedRAMP.
    U vindt meer informatie over onze certificaten onder Beveiliging en vertrouwen.
    Veel Google Workspace -services voldoen bovendien aan de HIPAA (de Amerikaanse Health Insurance Portability and Accountability Act).
    Google Workspace for Education kan op scholen worden gebruikt in overeenstemming met de voor scholen relevante wet- en regelgeving.

  • Voldoet Google Workspace aan de HIPAA?

    Google Workspace helpt klanten te voldoen aan de Amerikaanse Health Insurance Portability and Accountability Act (HIPAA). Hierin worden de waarborging, het gebruik en de verstrekking van beveiligde medische gegevens (Protected Health Information, PHI) gereguleerd. Klanten waarop de HIPAA van toepassing is en die Google Workspace willen gebruiken voor PHI-verwerking of -opslag, kunnen een addendum voor zakelijke partners ondertekenen bij Google. Bekijk meer informatie over naleving van HIPAA met Google Workspace.

  • Hoe gaat Google om met overheidsverzoeken om gegevens?

    We respecteren de privacy en veiligheid van gegevens die u bij Google opslaat en dit vormt de basis van onze aanpak om gegevens te verstrekken naar aanleiding van wettelijke verzoeken. Wanneer we een dergelijk verzoek ontvangen, onderzoekt ons team of het verzoek voldoet aan de wettelijke vereisten en het beleid van Google. Het komt erop neer dat Google pas gegevens verstrekt als Google een schriftelijk verzoek ontvangt dat is ondertekend door een bevoegde functionaris van de betreffende instantie, en dat is uitgegeven op basis van toepasselijke wetgeving. Als een verzoek in onze ogen te algemeen is, proberen we het te specificeren. Ga naar het Transparantierapport van Google voor meer informatie.

  • Versleutelt Google mijn gegevens?

    Klantgegevens die worden geüpload of gemaakt in Google Workspace -services, worden versleuteld terwijl deze op de server staan, zoals is beschreven in dit Helpcentrum-artikel.
    Deze versleuteling vindt plaats wanneer de gegevens naar de schijf worden geschreven. De klant hoeft hiervoor geen actie te ondernemen. Google versleutelt gegevens met verschillende versleutelingssleutels, zelfs als het gegevens van dezelfde klant zijn. Gegevens worden versleuteld met 128-bits of sterkere geavanceerde versleutelingsstandaard (Advanced Encryption Standard, AES).
    Dit geldt zowel voor gegevens die via internet worden overgedragen tussen de klant en Google, als voor gegevens die van het ene datacenter van Google naar het andere worden verstuurd. We versleutelen deze gegevens tussen Google en onze klant met behulp van HTTPS met forward secrecy.

  • Moet ik tools van derden gebruiken om mijn gegevens bij Google te beveiligen?

    Google Workspace beschikt over alle beveiligingsfuncties die de meeste klanten nodig hebben. De Business- en Enterprise-versies van Google Workspace bieden enkele aanvullende beveiligingsfuncties, zoals grootschalig beheer van geavanceerde Google Drive-controle en beveiligingssleutels. Bij elk abonnement beheren Google Workspace -beheerders de systeemconfiguratie en apps vanaf één dashboard via onze beheerdersconsole, ongeacht de grootte van de organisatie.
    Beheerders hebben rechtstreeks toegang tot geavanceerde tools, waaronder verificatiefuncties zoals authenticatie in twee stappen en Single sign-on (SSO), of e-mailbeveiligingsbeleid zoals het afdwingen van veilige verzending (TLS), IRM en DLP. Deze tools zijn met slechts enkele klikken te configureren.
    Voor klanten die nog meer beveiliging nodig hebben dan wat wordt aangeboden in Google Workspace, hebben we een marktplaats voor partners gemaakt waar aanvullende functies beschikbaar zijn.

  • Mijn organisatie is onderworpen aan de wetgeving voor gegevensbescherming van de EU. Kan ik Google Workspace gebruiken?

    Ja. Google heeft in Europa vele klanten. Google voorziet in mogelijkheden en contractuele verbintenissen voor onze klanten die zijn opgesteld om te voldoen aan de wetgeving van de EU met betrekking tot de bescherming van gegevens en de aanbevelingen van de Artikel 29-werkgroep. Google Workspace biedt Modelcontractbepalingen voor de EU en het Addendum voor Cloud-gegevensverwerking. Daarnaast is Google Workspace geschikt bevonden voor gebruik met de cloudbeveiligingsprincipes van de Britse overheid voor gegevens die worden gemarkeerd als OFFICIAL (inclusief OFFICIAL- SENSITIVE)<./a>

Instellingen

  • Kan ik mijn oude e-mails, agenda-afspraken en contacten verplaatsen naar Google Workspace?

    Ja, u kunt uw bestaande e-mails, contacten en agendagegevens overzetten naar Google Workspace. U kunt uw eigen gegevens en die van uw teamleden migreren of teamleden hun eigen gegevens laten migreren. Er zijn Google Workspace-tools om gegevens te migreren vanuit Microsoft® Exchange, Outlook®, Office 365™, IBM® Notes® en andere e-mailsystemen. Zie De gegevens van uw organisatie migreren naar Google Workspace voor meer informatie over de beschikbare tools voor de migratie van gegevens naar Google Workspace.

  • Wordt mijn e-mailservice onderbroken tijdens de overstap?

    Nee. U kunt gewoon e-mail blijven verzenden en ontvangen. Als u Gmail wilt gebruiken in combinatie met Google Workspace, stelt u uw domein (MX-records) zo in dat uw e-mail naar de e-mailservers van Google wordt gestuurd. Het is net zoiets als een adreswijziging doorgeven zodat uw post op uw nieuwe adres wordt bezorgd. Zodra de wijziging in de MX-records in werking treedt (na maximaal 72 uur), kunt u e-mail ontvangen en verzenden via uw Google Workspace -account. Tot die tijd ontvangt en verzendt u e-mail via uw oude e-mailsysteem.

  • Heeft deze overstap gevolgen voor mijn website? Kan Google mijn website hosten?

    Nee. Deze overstap heeft geen gevolgen voor uw huidige website. U hoeft voor de installatie van Google Workspace niets te wijzigen bij uw huidige webhost. Google Workspace is geen webhost, maar Google biedt wel webhostoplossingen via Google Cloud Platform.

  • Kan ik mijn eigen domein gebruiken voor Google Workspace? Wat moet ik doen als ik nog geen domein heb?

    U heeft een domein nodig om gebruik te kunnen maken van Google Workspace. Uw domeinnaam is het gedeelte dat na 'www.' staat in de URL van uw website. Als u al een domein heeft, kunt u het invoeren wanneer u zich aanmeldt voor Google Workspace. (U wordt gevraagd te verifiëren dat u de eigenaar bent van het domein.) Als u nog geen domein heeft of een ander domein wilt gebruiken voor Google Workspace, kunt u een domein naar keuze (indien beschikbaar) aanschaffen bij Google.

  • Kan ik Google Workspace door iemand anders laten installeren voor mijn bedrijf?

    Ja. U kunt samenwerken met een Google Workspace -partner. Deze ervaren IT-bedrijven kunnen u helpen met de evaluatie, aanpassing, implementatie en overstap naar Google Workspace. Ze bieden ook trainingen, gegevensbeheer en doorlopende ondersteuning. U kunt bovendien contact opnemen met de Google Workspace -ondersteuning als u vragen heeft over het instellen van Google Workspace. Het ondersteuningsteam is 24 uur per dag, zeven dagen per week beschikbaar.
    Bezoek de installatiewebsite voor informatie over de installatie, communicatiesjablonen en bronnen over implementatie en verandermanagement.

Beheer

  • Kan ik mobiele apparaten beheren met Google Workspace?

    Ja. U kunt de mobiele apparaten van uw organisatie beheren zonder apparaatbeheerserver op locatie. In plaats daarvan gebruikt u de Google Admin Console. Met Beheer van mobiele apparaten (MDM) kunt u apparaatbeleid afdwingen op mobiele apparaten in uw organisatie. Tevens kunt u acties uitvoeren zoals het op afstand wissen van de mobiele apparaten van uw gebruikers.

  • Kan ik meerdere domeinen beheren met Google Workspace?

    Als uw organisatie een nieuwe domeinnaam aanschaft of zakendoet via meerdere domeinen, kunt u al uw domeinen zonder extra kosten toevoegen aan uw account. Gebruikers kunnen dan een identiteit hebben bij een of meer van uw domeinen, terwijl ze services delen als een enkele organisatie. U kunt bovendien al uw domeinen beheren vanuit dezelfde Admin Console. U voegt een domein toe als een afzonderlijk domein of als een domeinalias. Dit is afhankelijk van hoe u het domein wilt gaan gebruiken.

  • Kan ik beheerdersrechten aan andere gebruikers toewijzen?

    Ja. Hoe groot of klein uw organisatie ook is, we raden u aan de verantwoordelijkheid voor het beheer van uw gebruikers en services te verdelen over een kleine groep betrouwbare gebruikers. U kunt een gebruiker beheerdersrechten verlenen door een van de beschikbare beheerdersrollen toe te wijzen. Met de toewijzing van een rol krijgt de gebruiker toegang tot uw Admin Console. U kunt een gebruiker hoofdgebruiker maken; hij kan dan alle taken in de Admin Console uitvoeren. Maar u kunt ook een rol toewijzen waarmee u beperkingen instelt voor de taken die hij kan uitvoeren. U kunt een beheerder bijvoorbeeld alleen rechten verlenen om groepen te maken, service-instellingen te beheren of wachtwoorden van gebruikers te resetten.

  • Kan ik de gebruikerstoegang tot bepaalde functies of services beheren?

    In eerste instantie zijn de meeste services ingeschakeld voor uw gebruikers. In de Beheerdersconsole kunt u services uitschakelen waarvan u niet wilt dat mensen deze gebruiken of aanpassen hoe deze services werken. U kunt voor iedereen dezelfde instellingen gebruiken of unieke beleidsregels instellen voor afzonderlijke gebruikers. U kunt bijvoorbeeld Meet alleen inschakelen voor uw supportteam of alleen de marketingafdeling toestaan openbare Google-sites te delen.